? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, June 6, 2009

I'am...who I'am



assalamualaikum semua.....untuk fisrt timer biar aku memperkenalkan diri ku inik....ok gambar veteren kt sebelah ni ialah org yang bertanggungjwb membesarkn aku...korg jgn serkap jarang..aku ni tk lah tuo sgt..doaorg ni grandpa n grandma aku..Tn Hj Hamzah atau lebih mesra Pak anjang dan isterinye..Hjh kalthom lebih glamour Cik Tom...aku tk bape sure atuk aku di lahirkan kat mana tp dia dr api-api pontian, nenek aku palak dilahirkan di s'pura dan di besarkan di pontian..ikutkan asal usul diaorg ni sepupu..biasalah org dolu2 kawin ikut pilihan family....diorg selamat dikawinkan pada 20 okt thn tk sure...atuk aku dr bujg sampai tuo mencari nafkah menjd babber,nenek plak suri rumah sepenuh masa..atuk aku dah lama meninggal dunia pada tahun 2003, nenek aku ada tapi dah duk dgn anak dia kat s'pore, nenek aku dah tak kuat jalan tapi masih aktif membebel har..har..aku sayang... giler kat diorg ni,org gila pun tk sayang mcm aku....memg btul kte arwah atuk aku..kalo diorg tkde aku mesti susah har..har..har( ketawa dlm sedih )...korang sure tertnya knp aku dibela nenek n atuk aku kat s'pore..oklah gini storinye...mak aku s'porean ayah aku m'sian,diorg berdating time ayah aku kontaktor kt s'pore..then diorg kawin, time ngadungkan aku mak aku masih keje kat s'pore dilahirkan aku kt sane..bila ayah aku dpt keje kt p.jaya mak aku berhenti keje ikut bapak aku nenek aku tak bg bawa aku coz aku still baby soo..tinggala aku di bawa jagaan diorg...nama ic emak aku HIRYATI BT HJ ABU TALIB tapi nama glamour dia 'MAI' jgn tanya aku kenapa nama glamour dia jauh dr nama dalam ic..ayah pulak MOHD SAADON B. YATON kekwn panggil dia Wak Don dek kerana dia Jawa ler di panggil Wak,ini time makbapak aku muda2 dulu yang di pipin tu aku ler comel tak?----------------------->>> time ni aku tk ingat langsung kat ner tapi tk silap aku..adik aku dh 2 org, maybe kecik agi kot tu psl tk bawa bawa aku sorg jer...
dulu time2 sekolah aku memag tk rapat dengan parents aku especialy cikmai..1 ari jer aku dengan dia bleh duk sama,lebih jer 1 ari sure ada jer yg buat kitaorg gaduh..gaduh buka gaduh mulut siap gaduh tumbuk2 agi..itu dulu skang since aku dah ada family sndri pelan2 aku cuba control pergaduhan ni...selalunya aku diam kan ajer..sedangkan ati aku tk puas ati dgn dia...sama juga mcm ayah aku...sejak2 dia dah pencen ni aku jadi makin rapat..segala masalah dia, dia senag cerita dengan aku actually dengan suami aku,mungkin aku tk de abang atau adik lelaki so..dpt menantu dia dah anggap anak sendiri kot...
oklah kalo nk cite psl family aku sampai 1000thn tk abis...until here 4 all of you sayang bonda sayang selalu adios.....

1 comments:

Anonymous said...

salam...
lama x jmpa cik tom..
ingat lagi dialog dia masa kat umah mama..

'ko gila...'
'mai gila...'
'dayang gile...'
'semua orang dalam umah nie gile...hahahahahahahhaah..'

part dia gelak yg x tahan tu...
pape pon pengalaman menjagar kita lebeh baek dari sebelumnya...